4.6/5
Twojajurata.pl

1000 Plus dla turystyki. Rząd pracuje nad tarczą ochronną dla branży turystycznej.

1000+ dla turystyki. Co to takiego?

1000 plus dla turystyki to nowy program, w ramach tarczy antykryzysowej, który ma pomóc polskiej branży turystycznej i hotelarskiej w przezwyciężeniu  kryzysu spowodowanego epidemią koronawirusa (COVID-19).

Jak twierdzi minister rozwoju, Jadwiga Emilewicz:

„1000 plus to program, nad którym pracujemy z Polską Organizacją Turystyczną . Spotykamy się z przedsiębiorcami od pierwszych dni, od kiedy zaczęliśmy odczuwać gospodarcze skutki kryzysu, związanego z rozprzestrzenianiem się pandemii.”

 

Sztab kryzysowy dla branży turystycznej

Ministerstwo rozwoju przygotowuje pakiet pomocy dla branży turystycznej. W tym celu powstał sztab kryzysowy, dla branży najbardziej poszkodowanej w związku z epidemią koronawirusa. Sztab ten został powołany podczas spotkania przedstawicieli branży turystycznej z minister Jadwigą Emilewicz i wicemisterem rozwoju Andrzejem Gut-Mostowym.

„Chcemy wspólnie z wami – szeroko rozumianą branżą turystyczną – wypracować i przygotować instrumenty wsparcia, skutecznie je wdrożyć, żeby w miarę spokojnie przetrwać ten kryzysowy moment”.

Bony 1000 plus. Dla kogo i od kiedy?

Wstępny projekt rozwiązań antykryzysowych dla branży turystycznej zakłada dystrybucję bonów o wartości 1000 zł. każdy. Mają to być bony do wydania na dowolne wydarzenie związane z turystyką krajową. Na dzień dzisiejszy nie wiadomo, kiedy będzie można skorzystać z bonów 1000+, ani kto dokładnie będzie mógł skorzystać z programu.

Jak twierdzi Pani Minister, prace nad projektem ruszyły na początku epidemii. Nie wiadomo kiedy zostaną doprecyzowane i wprowadzone w życie. Liczymy, że ze wsparcia rządu będą mogły skorzystać nie tylko hotele i ich goście, ale także sektor najmu krótkoterminowego, w tym apartamenty wakacyjne nad morzem.

 

Inne rozwiązania w ramach tarczy antykryzysowej

Oprócz programu 1000+, ministerstwo rozwoju zaproponowało, że zamiast pieniędzy za odwołaną imprezę turystyczna lub rezerwację, klienci będą mogli otrzymać vouchery do wykorzystania w innym terminie. Program zakłada także wydłużenie do 180 dni terminu na zwrot zaliczek pobranych przez linie lotnicze i touroperatorów.

 

Rozwiązania antykryzysowe TwojaJurata.pl

Nie czekając na decyzje rządu, już w ubiegłym tygodniu wprowadziliśmy politykę ochrony naszych klientów, dokonujących rezerwacji apartamentów wakacyjnych w Juracie, w ramach marki TwojaJurata.pl. Nasz pakiet ochronny przewiduje m.in. możliwość zamiany wniesionych opłat rezerwacyjnych na vouchery z rocznym terminem ważności, do wykorzystania w innych terminach. Obniżyliśmy też wysokość opłat rezerwacyjnych i wprowadziliśmy szereg rozwiązań zabezpieczających zarówno naszych Gości jak i właścicieli oferowanych przez nas apartamentów.

 

Walka z kryzysem wymaga wspólnych działań

Sytuacja, w której znaleźliśmy się z powodu pandemii SARS-CoV-2 nie ma precedensu w powojennej historii świata. Stoimy u progu wielkiego kryzysu gospodarczego, którego skutki odczują wszyscy bez wyjątku. Branża turystyczna jest przy tym jedną z tych, które jako pierwsze ucierpiały najbardziej i jeżeli sytuacja epidemiczna nie zakończy się przed nadchodzącym sezonem, wiele firm z branży turystycznej może nie przetrwać.

Aby złagodzić skutki gospodarcze epidemii, potrzebne jest wspólne działanie turystów, hotelarzy oraz rządu. Liczymy na konkretne wsparcie ze strony państwa, ale zwracamy się także do naszych Gości i wszystkich turystów z naszego kraju, aby nie rezygnowali z zarezerwowanych wyjazdów, a w miarę możliwości zmieniali terminy pobytu.

Jesteśmy otwarci na wszelkie propozycje i w sposób bardzo elastyczny podchodzimy do każdego Klienta. Nie oczekujemy, że wszyscy będą gotowi przełożyć swoje wakacje nad morzem, ale zwracamy się z prośbą o racjonalne podejście do spraw anulowania rezerwacji.

Popieramy przy tym z całych sił i z całego serca akcję #ZmienTerminNieOdwoluj